Един блог за всичко, което ме вълнува

Home Top Ad

На море с домашен любимец - комплекс Екостар - Рогачево

Морската ни почивка приключи и бързам да споделя впечатленията си, докато са пресни, а не да чакам година-две както ми се случва с други пътувания и почивки. Публикацията е от всичко по малко, но акцентът е за Комплекс Екостар в Рогачево. Първо защото не бяхме почивали до сега на подобно място, но най-вече заради добрата новина, че там домашните любимци са желани гости. И това лято бяхме по схемата - избираме аквапарк, търсим място за нощувка близо до него, което трябва да е подходящо за кученцето ни. Спряхме се на водния парк в Албена, за него ще има отделна публикация, но ударихме на камък при търсене на хотел/апартамент/къща за гости. Нещата се усложниха допълнително и от това, че имахме съвсем малко време да изберем и трябваше да отидем на почивка в началото на август, защото след това графика ни е пълен с гостувания на роднини и други приятни дейности.

Отдавна бях хвърлила око на Екостар. Следвам стопани на кучета, които са във възторг от мястото и си кътах идеята някой ден да отидем там. Оказа се, че е точно до Албена, но разбира се всичко е заето по това време на годината. В airbnb показваше свободни дати, но когато изпратихме запитване, ни отвърнаха, че места няма. След цял ден ровене по сайтове, четене на мнения и отхвърляне на 99% от намереното или заради висока цена или заради недобри отзиви и ненадеждни собственици, почти бяхме готови да се откажем и да отложим почивката за някой ден през септември. Легнах си с притеснението, че на другия ден ми предстои отново сблъсък с десетки обяви, в които хората дори не си правят труда да опишат какво предлагат, някои нямат снимки, повечето хостове нямат ревюта, натоварващо и изнервящо е да намериш нещо хубаво.

И сутринта ни поднесе изненада - едно студио в Екостар се беше освободило точно за датите, когато искахме да отидем на почивка за 6 нощувки. Резервирахме и планът беше изпълнен - близо до Албена, подходящо за домашни любимци и на морето. След 2 дена потеглихме. Пътуването мина спокойно, всички вече са големи и си знаят, че още не сме стигнали докато не стигнем :) Беше работен ден и най-натоварено беше движението във Варна. Посъветваха ни да не минаваме през обходния маршрут през Кирчево, тъй като пътят се ремонтира, а през Златни пясъци, което доведе до влачене с 50-60 км и усещане, че пътуваме часове по този участък. Преминахме през Кранево, през следващите дни ни престоеше да го опознаем по-добре и точно след края на града трябва да се завие вляво за Рогачево. Табелка няма, та първия път стигнахме до кръговото на Албена и от там поехме към селото, но след това се научихме правилния път.
Селцето се намира на 4-5-6-7 км от Кранево и плажа, зависи от къде и кой го измерва. Комплекс Екостар е точно в началото на населеното място, на около километър от центъра на Рогачево. Има контролиран достъп, пълно беше с хора, много е популярно и през летните месеци постоянно заето. Насред нищото е, което беше идеално за нас, предвид колко са натоварени всички курорти по морето. Не се чува шума на колите, няма други звуци наоколо, чудесно е за животинките и за стопаните им. Домакинът ни ни посрещна и настани, обясни ни най-важните неща и ни даде полезна информация, беше много любезен и услужлив. Директно от пътя влизаме в жилището, за съжаление забравих да направя вътрешни снимки, така че ще трябва да вярвате на описанието ми. Студиото е една голяма стая, в която има двойно легло, разтегателен диван, подходящ за двама, маса за 4-ма, кухненска част и хладилник. В коридора има достатъчно голям вграден гардероб. Банята и тоалетната са единственото отделно помещение. Към студиото има доста приятна и голяма тераса, там са сложени сушилник и маса с 2 стола. Бяхме в близост до басейна и на моменти шумът от ползващите го беше по-силен, но като се затвори вратата на терасата успявахме да се изолираме. В цената на нощувката е включено и ползването на басейна, децата му се зарадваха, ние не сме се топвали.

Жилището е просторно, макар, че за 6 дена ни дойде малко в повече да сме 4 човека и куче в едно помещение. Справихме се някак, най-вече като през голямата част от времето бяхме навън. Следващия път трябва да си наемем апартамент. Чисто е и и има всичко необходимо като кухненска посуда, кърпи и т.н. за приятно пребиваване, като изключим някои дребни занемарености. Единственото, което ни липсваше е пералня, останахме с впечатление, че има такава, а ни трябваше, но явно е налична само в апартаментите. Мястото е много приятно, поддържано, чисто, тихо, красиво, зелено и спокойно. В Екостар има общо 96 апартамента, като някои са частна собственост и хората прекарват цяло лято там, а не са като нас само за малко. Комплексът е от затворен тип, но не се препоръчва домашните любимци да се пускат свободно из него, все пак има и други такива и може да не си допаднат. Движат се и коли, макар и бавно, има и доста деца. Пред всяко жилище има място за паркиране, казаха ни, че може да ползваме и барбекю, ако желаем. Има и ресторант в комплекса, не сме го посещавали, има изнесено меню, цените са обичайните за морето, т.е. високи според моите стандарти. Без кола не е препоръчително да идвате тук, за да излезете от комплекса и да отидете където и да е ви трябва превозно средство.

Срещу бариерата за влизане се намира площадката за кученца, оборудвана с пейки и приспособления за игра на четирикраките гости, имаше дори торбички за събиране на отпадъци и 2 четки. Нашето куче не обича такива заграждения, свива се до нас на пейката и седи, но другите животни доста го ползваха. Точно зад комплекса има нива с царевица и път водещ може би до друг комплекс, който е недостроен. Този път също се използва за разходки, за съжаление доста собственици там не бяха почистили след любимците си.

Не ми допадна също, че имаше проблеми с интернет връзката от време на време. Не го ползваме постоянно, но определено се забелязваше влошаване на качеството му и пълното изчезване, което е дразнещо.

Разходихме се пеша един път до Рогачево, вечерта пътя се оказа натоварен от към движение и идеята не се отказа толкова добра, но все пак стигнахме до селото. Нямаше нищо интересно за разглеждане там, освен 2 хранителни магазина и няколко къщи за гости. Ние обаче пазарувахме в Кранево и там ходехме на плаж. Градът е ужасен за движение и пеша и с кола. Претъпкан, претрупан, затиснат, от всичко има по много освен въздух и място. Плажът също гъмжеше от хора, успявахме да намерим място в свободните зони покрай реките, където имаше и други кучовци. Обаче пък е чудесен - дълга плажна ивица, стигаща до Албена, ситен пясък, чист, чисто море, достатъчно плитка част, без водорасли, вливащите се реки внасяха допълнителна свежест и разнообразие особено за Лори, която ги ползваше да се разхлажда и да пие вода. До плажа има няколко безплатни паркинга, неудобството им е, че са прашни, неравни, с дупки и камъни. Има и платени такива - цената е 5 лв. на ден. Морската вода беше разкошно топла и приятна, уцелихме и няколко дена с вълни за радост на децата, изобщо страхотно време и море беше. Само кучето не посмя да се потопи във водата, вкарахме я един път, но изплува отвратена от тази солена супа и се чудеше какво толкова й харесваме, защо прекарваме толкова време там и постоянно притичваше до брега да ни провери добре ли сме или гледаше притеснено в посока на къпещите се от нашето семейство.

На плажа както казах има безплатни зони, мярнях някъде цени от 3-5 лв за шезлонг и още толкова за чадър, но ние не сме ползвали. Пробвахме 2-3 други плажа, но този се оказа най-удобен за нас. Плажът на Албена е ясен, до него стигахме при вечерните си разходки, но не сме го ползвали през деня, нека да му се радват почиващите в хотелите. Един ден отидохме до Балчик да се разходим. Слязохме на централния плаж, достъпът до него е не по малко мизерен от този на Кранево + там се издигат остатъци от някаква сграда/завод. Още по-пренаселен, в добавка тесен и мръсен, каменист, с водорасли, не ни хареса и решихме да не оставаме там. Балчик никога не се е хвалил с хубави плажове. После се разходихме по крайбрежната алея до колкото позволява слънцето в обедните часове и там както помня все още има малки плажчета предимно окупирани от гостите на някой хотел. Хапнахме сладолед и обядвахме, след което се върнахме на нашия плаж. Два пъти ходихме на плаж и до Варна. При първия посетихме пясъка на Аспарухово - има доста миди, иначе е хубав и широк, морето също беше добро. Вторият път оставихме децата на офицерския плаж, докато ние се разходим и за там не мога да дам мнение.

Други активности, с който си запълвахме дните: не са много, все пак сме на почивка - половин ден в Aquamania аквапарк Албена (разочаровани сме, ще напиша отделен пост за него), една вечерна разходка с коне по плажа, редовни вечерни разходки с крака и куче по плажа, няколко пъти ходене до Варна - на мол, в морската градина и на алеята на книгите, лежане по плажа, къпане в морето и басейна и стана време да си ходим. На връщане минахме през рибния пазар на Варна, оказа се доста по-малък от колкото си го представях и си взехме барбун и кралски скариди.

За тази година толкова, следващата пак ще търсим интересен аквапарк и място, където приемат с домашни любимци. В Екостар - Рогачево много ни хареса и нищо чудно да се върем пак (даже се замислих за покупка на апартамент там ;) и ще се радвам да ми препоръчате други такива места.